søndag 22. juni 2008

Prosjekt baderom: Flising av gulv


Torsdag kveld begynte vi å streke opp, kappe til og gjøre det klart til fliselegging av badgulvet.

Vi var litt usikre på hvilken vei og hvordan vi skulle legge flisene, så vi prøvde oss litt frem. Da jeg var innom baderomsforretningen Aqua, hentet jeg inspirasjon og spurte meg til råds. For å gi en illusjon av bredde på rommet, valgte vi å legge gulvflisene på tvers ift lengderetningen. Siden vi skal ha veggflisene i rutenett, ble vi enige om å legge gulvflisene i mursteinsmønster. Det vil gi litt liv til rommet. Vi har valgt 3 mm-kryss mellom flisene. Det gir ca 4 mm fugebredde.


Igjen må vi slå fast - det er jammen mange valg når man pusser opp et hus! Kanskje man bare skulle avgjøre ved hjelp av Stein saks papir noen ganger? ;-) Man blir liksom så veldig opptatt av at ting skal bli bra og ultimat. Hm.

På fredag kveld var flisene ferdiglagt! :) Fuging tar vi etter at veggflisene er på plass.

1 kommentar:

Tamsin sa...

Hurra for en fliseleggingsblogg! Vi er i ferd med å kjøpe oss hus, og har bestemt oss for at det aller første vi må gjøre er å legge flis på kjøkkenet. Dvs, rett etter at vi har malt de KNALLrøde veggene. Nick har lagt flis før, og tar det hele med stor ro, mens jeg aldri har vært med på noe lignende, og er vettskremt. Derfor har jeg nå lest bloggen din med enorm interesse, og håper at det er like lite skummelt som det ser ut.