torsdag 26. juni 2008

Feriemodus

Fruen i huset har ferie, og innimellom rydding, oppussingsrelatert handling, ærend i byen, henting av varer, research på nettet i forhold til ditt og datt, klesvasking, arkivering av papirer osv (- hun gjør jo litt hun også, selv om det ikke kvalifiserer til fotodokumentering på oppussingsbloggen akkurat), nytes livet i fulle drag! :)

Å sove litt ekstra på morgenen er luksus. Det er også deilig, langsom frokost med titting i interiørblader, aviser og utklipps- og inspirasjonsbøker.


Akkurat nå er det fint å være lærer.

(Og akkurat når dette skrives, sitter Håkon i stua og har absurde diskusjoner med seg selv om gode grunner for å ha stor flatskjerm i stua, dvs tenkte diskusjoner med kona og evt andre interiørinteresserte kvinner som mener at tv'en ikke skal ta for stor plass... ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, jeg kan godt dikutere tv med Håkon. Jeg er for så vidt kommet dit i livet at jeg skjønner at man "skal" ha flat, stor tv. Men vil gjøre dere oppmerksom på feilen vi gjorde når det gjaldt oppheng (oppheng fulgte ikke med tv-en vi bestilte på nettet). Vi trodde vi tenkte nøye nok gjennom det, og kjøpte et vegggfeste på Clas O., men det viste seg å være ganske bredt/dypt og stikker for langt ut fra veggen. Syns vi da. Så i stedet for å gå til innkjøp av et nytt, dyrere og grunnere veggfeste, som var mitt forslag, skal mannen i dette huset nå i gang med å sage og file og lodde det festet vi har.... Klem fra Jeanette som har 50% jobb i sommer og også har sovet lenge i dag :)

Håkon og Hilde sa...

Hei Jeanette :)

Det er så koselig og moro med kommentarer! :) Tusen takk for innspill! Hehe, vi tar tipsene med oss. Vi har vel landet på at det må bli 42 tommers... - skjønt jeg kunne godt hatt mindre. Men da vet vi altså at vi må være litt obs på det med oppheng!

God sommer! Vi sees nok snart! :)

H.

Tamsin sa...

Ååååååå, norske brødskiver med pålegg!!! Jeg får helt hjemlengsel her jeg sitter :)